-

"Hur ont det än gör så klarar alltid mer än man tror, det gör man alltid. Visst jag klarar mig, men inte mer än så. Har insett att absolut ingenting i livet spelar någon roll om man inte är lycklig. Till viss del bra att få perspektiv på saker men tungt att hela tiden gå runt utan den viktigaste och bästa delen av mig. Den består numera bara av tomrum och hur mycket jag än försöker kan jag inte fylla ut den platsen själv. Är inte negativ utan realistisk även om det kanske skulle behövas lite mer positiv attribution haha.. Min vän Emil la upp en bra bild på Instagram tidigare idag där det stod; "tappa inte bort dig själv i dina försök att hålla kvar någon som inte bryr sig om att förlora dig". Det är ju så det är vilket jag insett och accepterat, det är bara så att jag inte vill ha det såhär. Saknad är något jag fått uppleva genom hela mitt liv men då har personerna som lämnat inte valt att förlora mig utan det har bara blivit så. Att bli bortvald är väl det som känns extra tungt. Vissa tycker man är svag för att man är ledsen eller mår dåligt, att det är fult att visa sånna känslor. Jag tycker det är ärligt och en slags självterapi att öppna sig och våga visa hur man mår. Har fått väldigt många meddelanden från tjejer i samma situation som jag som tycker det är skönt att någon "vågar" skriva ut hur det faktiskt är. Ingen är perfekt och så är heller inte livet, att visa något annat är bara att ljuga för sig själv. Lika mänskligt att vara ledsen som lycklig. Så alla ni som är i en liknande situation, våga vara ärliga och låtsas inte för någon annans skull.  Någonstans kommer ljuset även om det är jäävligt mörkt hos mig just nu, haha... Skämt och sido! Ne men kämpa på allihopa, för det gör jag, varje dag! Handlar om att hitta småsaker som får en att vilja kämpa, sagt det förut men sätt upp mål med allt ni gör. Det är bra, speciellt om man är så ostrukturerad person som jag. Klarar jag det klarar alla det."
 
skrivet av: lovisabarkman
 
Det är inte första gången jag lägger ut en text skriven av Lovisa Barkman. Men jag måste bara säga att jag tycker hon skriver och formulerar sig så sjukt bra. Försöker verkligen ta åt mig av vart enda litet ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0