-

Bakade dessa mumsig chokladkakor nyss! Hittade receptet ur elles tidigning mat och vin, fanns faktiskt en hel del saker jag är sugen på att prova. Hur som helst, dom som gillar mörk choklad och vill ha ett lite nyttigare alternativ tycker jag verkigen ska prova dessa. Dom är väl inte direkt nyttiga men om man jämför med en vanlig chokladkaka med massa socker är denna nyttigare. Riktigt mumsiga till kaffet kan jag säga och dom är ganska mastiga så blir inte att man trycker i sig hur många som helst.
 
120 g smör, rumsvarmt
2 ägg
100 g mörk choklad
2 msk dinkelmjöl
4 msk kakao
2 msk honung (kan uteslutas)
2 nävar mandel (jag bytte ut torkade aprikoser och pistaschnötter till mandel istället)
 
1. Vispa smör så att det blir mjukt och lägg i ett ägg i taget. 2. Hacka ckokladen grovt. 3. Blanda i alla andra ingredienser och blanda ordentligt. 4. Lägg smeten i en form så kakan blir några cm tjock 5. grädda 20 min i ugnen i 170 gradar. 6 mumsa!!

Kommentarer
jen

ååh ser supergoda ut. måste testas!

Svar: det tycker jag att du ska göra! ännu godare dagen efter, mums
lovisahammarbergs.blogg.se

2013-02-04 @ 09:33:16
URL: http://jennyapril.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0